Які асоціації у вас викликає клінінгова компанія? Педантичність, чистота та неупередженість – базові критерії для підбору незнайомців, які матимуть доступ до вашого будинку. Місця, де все по-справжньому, де не сховатися за обставинами та не приховати справжніх почуттів. «На шляху до небес» – фірма «душевного прибирання», яка допомагає людині з її останнім «переїздом». Головні герої дорами не просто прибирають житло, вони проводжають людину в останній шлях, збираючи цінні та пам’ятні речі у жовту коробку, і беруть на себе відповідальність передати її близьким людям.
Драматичний мінісеріал було знято за мотивами есе Кім Се Бьоля «Речі, що залишилися позаду». У своїй книзі власник подібної компанії розповідає про реальні випадки прибирання в будинках самотніх людей, сім’ї яких навіть не знали про їхню смерть. Такі люди часто виявлялися вигнанцями суспільства з різних причин.
Ми поринаємо у приватні життя абсолютно різних за віком чи соціальним статусом людей. Дорама висвітлює соціальні проблеми, з якими стикаються на роботі, навчанні та в особистому житті. Серіал розпочинається історією смерті молодого хлопця, який тяжко працював через скрутне фінансове становище в родині. Трохи пізніше дізнаємося про трагічну історію етнічного корейця, який у дитинстві був відправлений до США на усиновлення, але не отримавши громадянства, був депортований і повернувся до Кореї чужинцем, майже не володіючи «рідною» мовою.
Частину історій з есе було взято за основу під час написання сценарію та зйомок серіалу. Протягом 10 серій ми спостерігаємо не лише за розвитком взаємин між головними героями, проходячи шлях прийняття хворобливого минулого, а разом із ними вчимося відпускати образи та прощати себе.
Один із головних героїв – 20-річний хлопець Хан Ги Ру із синдромом Аспергера, через який йому складно розуміти емоції людей та налагоджувати комунікацію. Мова людей із цим синдромом бідна на інтонації, формальна, навіть роботоподібна. У людей із синдромом Аспергера знижена здатність розуміти почуття інших, вони можуть лише аналізувати інформацію та робити висновки. Одержиме захоплення конкретною справою також один з основних симптомів цього розладу аутичного спектра. У стресових ситуаціях, або у випадках нервового зриву, Ги Ру знаходить втіху у морських тваринах, особливо – скатах. Перераховуючи їхні види та характеристики, він намагається уникнути дратівливого фактора із зовнішнього світу.
Для Ги Ру дуже непросто пристосовуватися до змін, тому після раптової смерті батька, в житті хлопця настає час вимушених адаптацій, зміни звичного і розміреного життя. Саме тоді на порозі його будинку з’являється дядько, який щойно вийшов із в’язниці, зі складним характером і чималою кількістю згубних звичок, який, на перший погляд, зовсім не підходить на роль опікуна. Чо Сан Гу – колишній боєць змішаних єдиноборств, а також учасник нелегальних боїв без правил, який потрапив за ґрати через злий рок долі. Його персонаж розвивається з кожною серією, відкриваючи завісу свого минулого та важкого дитинства, яке змогло сформувати у ньому твердість духу, але не зломити його.
Лінія побудови взаємин дядька та племінника – це те, що впливає на долю кожного з персонажів рівною мірою. Процес становлення сім’єю цих двох діаметрально протилежних людей не може не дивувати, а подекуди навіть викликати посмішку.
Особливістю «душевного прибирання» є процес розбору речей, адже якщо хотіти дізнатися історію загиблих потрібно вміти слухати. Епізоди з прибиранням будинків знято у спокійній та гармонійній манері без драматизму. У такі моменти грає класична музика, яку слухає Ги Ру для того, щоб зосередитися. У дорамі можна насолодитися композиціями Клода Дебюссі «Claire De Lune», Фредеріка Шопена «Nocturne No.2» та Еріка Саті «Gymnopédies».
У мінісеріалі «На шляху до небес» також висвітлюються реальні події, які дуже змінили життя корейців. Так, наприклад, під час перегляду дорами ми бачимо жахливі кадри з місця подій справжньої катастрофи в Сеулі, що сталася в червні 1995 року, коли універмаг раптово повалився через руйнування конструкції, внаслідок чого постраждали понад 1 000 людей.
Символічним є момент із «душевним прибиранням» найважливішої людини у житті кожного з головних героїв. Прийняття та покора – ось що символізує жовта коробка. Вона – втілення зцілення, яке так потрібно було кожному з персонажів серіалу. «На шляху до небес» – дорама про те, як боляче буває через слова, яких не дотрималися, і як важливо прощення. Попри на біль від втрат, розчарувань та дитячих травм, Ги Ру та Сан Гу змогли прийняти особливості один одного та навчитися довіряти. Кожному з них потрібно було переконатися у тому, що з ним хочуть бути поруч і він не самотній. Не можна перестати бути тим, хто ти є, але можна знайти нову версію себе завдяки людям, які поряд.
Авторка Анастасія Малахова
3